Banträning

Igår red jag och OP banträning på Hippo. Tanken var att vi inte skulle göra de då de främst var för de som tävlar nästa vecka i vw Grand prix men de slutade med att när vi nästan var klara fick jag veta att jag skulle skynda mig rida fram honom. Det var en ganska klurig bana (inte så konstigt, då de var byggt som en 140-bana för de som ska tävla) men själva svängarna hade vi inte mest svårt med var att OP var så jäkla pigg. Banan bestog av 12 hinder och 15 språng, varav två stycken kombinationer med ett galoppsprång emellan. Mycket titthinder såsom vattenmatta, skärmar, plank och trippelbarr. Tur vi inte hade några som helst problem med det :) Fick inte tag i honom efter hindren förrän nästa hinder var uppe i näsan på oss så fick lägga in lite volter. Kan bero på att han gått ganska lugnt i veckan med mest skritt ;) Men överlag tycker jag annars det gick bra :)
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0