Sundsvall 4-5 okt

I helgen var jag och OP som sagt i Sundsvall och tävlade på SFRK. Detta var alltså vårt första meeting tillsammans och vi åkte ner i fredags med hästbuss. Sammanfattningsvis så vill jag bara slänga mig själv i väggen, för jag red inte bra alls på särskilt lördagen. Sedan är ju OP inte den lättaste hästen utan väldigt kräsen att man rider nästintill perfekt för att han ska ställa upp. Vilket har sina för och nackdelar.
 
90:n på lördag blev de 14 fel. Ett stop, en bom föll och lite tidsfel pga stoppet. Här la jag upp en dålig galopp i början och sedan efter stoppet hade jag ett riktigt bra flyt och helt klart mycket bättre galopp.
 1.00:n var riktigt bra hinder 1 och två och sedan blev de ett halv galoppsprång och jag lättade på handen= stopp och vi blev uteslutna...
 
På söndagen gick de sedan mycket bättre, även om resultaten verkligen inte är något att skryta om. 90:n var de bra galopp på med tyvärr ett stopp på 4:an och därmed tidsfel.
 
1.00:n var jag verkligen supernöjd med, framtill..kombinationen ur sväng. Han ramlade isär lite i galoppen och vägrade ut sig. Men framtills dess som för övrit var ett hinder på slutet (andra fas) så var de verkligen helt perfekt!! Hade inte kunnat gjort så mycket bättre. MYCKET bra galopp, bra tid och felfria. Väldigt synd att han inte hoppade där...verkligen. Tror verkligen jag annars haft en riktigt bra chans till placering i denna klass.
 
 
 
Väldigt roligt att jag fick så bra creed efter 1m:n på lördagen. Tydligen inte bara jag som tyckte den ritten var perfekt utom stoppet. I helgen är de åter dags för tävling. Denna gång hemmaplan och planen är den att rida 1m på lördag och 1m på söndag. Känner verkligen att han är så obrydd i dessa lägre klasser, och jag rider även bättre då  :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0