Erik träning

I helgen var först tanken att jag skulle tävla i dressyr men valde att stryka mig då jag känner att vi inte riktigt är redo för de ännu. Så istället satsar vi på att träna i vinter och börja tävla i mars istället. Då vi inte tävlade så tränade vi istället för Erik Berggren. Verkligen en riktigt bra tränare, lugn, pedagogisk och saklig. Han har mycket erfarenhet av olika sorters hästar och har även många olika knep man kan prova om inte saker och ting skulle få den effekt man önskar. Önskar bara att han hade fler träningstillfällen än de få han faktiskt har här uppe. Menmen det blir en helg till i år iaf :).
 
Tillbaka till träningen då! Alltså vilken underbar häst jag har. Han har så fin under passen. VÄLDIGT lugn för att vara han trots att vi var ute. Hoppade allt glatt (utom ett litet skithinder dag 2). Kunde inte begära så mycket mer. Vi hoppade på slutet en bana några varv var. Började på 0.95m och avslutade 1.05m och det kändes enkelt!! Nu har vi även hoppat en solfjäder tsm ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0