Den eviga letan efter de perfekta bettet..

I tisdags så provade jag ett nytt bett på OP. Har hört så mycket bra om Poponcini, så jag beställde hem ett harmony 1 till honom. Mitt största "problem" med OP har varit att ifall jag har ett för skarpt bett så vågar han inte ta i bettet och gå fram utan då blir galoppen för kort. Men samtidigt tar jag ett snällare bett så får jag istället problem att stanna honom och han blir start efter hinder. I alla fall så testade jag att hoppa på de här bettet nu i tisdags och när jag red fram så var han stadig i bettet och rätt fin. Lite stark var han men inte så farligt. Sedan när vi började hoppa så blev de inte bättre... Han var väldigt stark efter hindren och han tog tag i bettet och stack! Okej nu kanske jag överdriver lite men fick inte tag i honom. Så detta bett fungerade inte i hoppningen..inte nu iaf.
 
Så i helgen kommer jag rida på ett tredelat pessoa magic som jag ridit honom på hittills och det har funkat bättre iaf.
 
Tänkte testa ett Sprenger dynamic RS (tredelat), Waterfordbett och Sprenger Dynamic RS Babypelham (tredelat), såsmåningom. Gillar sprengers bett då de funkat bra på Lost och samtidigt är snälla. Tredelat känns självklart för mig då jag inte är något fan av tvådelade bett. Vad använder ni för bett och hur är era hästar?
 
Kanske funkar någon av dessa?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0