Resultat Skellefteå

Heeelt SINNES sjukt vilken fin häst jag har!! Han skötte sig super hela vägen dit och tillbaka. Det är ju den längsta biten hittills som jag kört Lost. Gick rätt snabbt kändes det som, ca 2,5 timme sen var vi framme. Var framme precis den tiden jag räknat på och allt kändes lugnt. Sen eftersom jag skulle låna ett bett som Bettan hade skickat med Hannah så blev det väldigt stressigt. Väntade ett bra tag på bettet och tillslut kom det fram. Trots att vi knappt hann rida fram och hoppa fram så gick Lost in på banan och hoppade super!!  Han fick en hel del riktigt fina språng och lekte runt. Jag sa ju att jag skulle bara ta det som träning och ta långa fina vägar och trots att jag gjorde det så fick vi en riktigt bra tid. Tio sekunder före de flesta! Men han tar mycket mark pga sin stora galopp. Det var två fasers och vi blev dubbelnollor och placerade!

Till andra klassen hade vi mer tid att värma upp och även denna klass lekte han runt till jag slarvade med vägen vilket gjorde att han inte hann rakriktas från hinder 6-7. Så blev stopp där men när vi sen tog oss över så hoppade han sista fint. Sen blev det ett pet på ett hinder när han inte hann upp med framtassarna men det gör inget. Är väldigt nöjd med honom över båda starterna. Och helt klart lugnast på tävlingsplasten min fina bäbis. 💕







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0