Stallet färdigt!

Godmorgon!
 
Jag var nog en av de tidigaste uppe denna sändag. Steg upp redan kvart i sju för att vara i stallet 07.40. Byggde fram fyra hinder för att hoppa. Perfekt att vara i stallet tidigt så är man iprincip själv med hästarna, vilket kan vara riktigt skönt. Fick sällskap av en tjej till som även hon hoppade de hinder som stod framme.
 
Började med att skritta fram Lost ordentligt, trava honom låg och avslappnad, tills jag kände att han "travat ur sig" lite och tog ett par galoppfattningar innan jag hoppade fram på en sockerbit på volt. Lost var såklart riktiiggt taggad men mjuk och fin. Sen tog vi och hoppade lite tittigare hinder såsom joker-hinder i knallgult plank, grindoxer och randig oxer. Även fast han blev het på hindrerna och drog lite så kände jag det här suget på hindren, vilket är en härlig känsla. Han tycker det ju är så förbaskat kul! Han bockade lite efter hindren och hoppade fast vi kom fel en gång och fick hoppa av stort. Avslutade med att hoppa hindrerna i följd, travade av honom och klappade om honom.
 
Han börjar få ur sin överskottsenergi ni och koncentrerar sig mer på vad han ska göra istället för att bralla, och jag tror att fortsätter jag i samma spår så kommer vi bli riktigt farliga ute på banan ;)
 
 
Nu är stallet färdigt för idag och då hinner jag även med annat (inte så vanligt, haha). Ikväll blir det ett zumbapass och sen bad, bubbel och bastu med bästa Jeka och Vera!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0