Ogilvy Equestrian

Nu har jag äntigen tagit tummen ur och beställt den omtalade ogilvy-padden. Jag hoppas att den ska ta ett sort kliv framåt från den äldre fårskinnspadden jag använder just nu. Jag har bara hört bra om denna padd, så jag får hoppas att den lever upp till förväntningarna, från min sida också! Såhär står den om padden på Fab pad's hemsida (Det var här jag beställde den. Slutsåld överallt utom där.):
 
 

Huvudsyftet är att hjälpa sadeln till en ultimat passform, att effektivt fördela trycket, och verka stötdämpande för både häst och ryttare. Skulle sadeln tillfälligt behöva mindre justeringar kan man komplettera med ilägg fram, bak, eller både och, för att få en förhöjande effekt.

Padden har en väl tilltagen v-form för att följa hästens rygg, och innehåller en memoryfoam framtagen till just hästar, som vid ett lätt tryck kan bli millimetertunn där det är trångt, eller fylla ut där det glappar. Den är antibakteriell, och enkel att hålla ren, foamen kan plockas ut och överdraget kan tvättas i maskin, 40 grader utan sköljmedel. Dess stötdämpande effekt har även visats hjälpa ryttare med rygg/knä/nackont, samtidigt som den hjälper hästen.

 

Kortfattat:

-          Maximal andningsförmåga, fukttransporterande

-          Unik V-form, undviker tryck på både rygg och manke

-          Lätt att rengöra, kan tvättas i maskin

-          Antibakteriellt material

-          Snabbtorkande

-          Anti-glid material, sadeln ligger still

-          Överlägsen stötdämpning

-          Inget skav, ingen ovälkommen rörelse

-          Jämn tryckfördelning

 

 

 

Någon av er som har den, vad tycker ni?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0