Mammas älskling

Idag är jag så otroligt stolt över min fina, idag är dagen han för FÖRSTA gången gjorde galoppbyten på kommando! Jag har tidigare börjat med enkla byten, dvs galopp, trav och galopp, men idag så provade jag att byta galopp snett igenom och visst förstod han :D Han tycker det var lite jobbigt och studsade men han gjorde det och det är det viktigaste. Klart det är lite jobbigt i början, men det släpper så smånigom! Rebecca var snäll och visade hur hon brukar göra på sin häst och det verkade ju även fungera för Lost. Tror han tycker det var fruktansvärt kul för han bockade lite smått efter varje byte :)
 
Nu ska vi bara träna vidare på det så att det sitter så smånigom :) Imorgon blir det massage för Lost och sen dressyrträning för Ida Hellström, YEY!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0