Feber...

Hade en perfekt start på veckan igår, då jag vaknade med världens illamående och var yr nog för att tro att jag svävat runt jordklotet ett par tusen varv.. Inte nog med det hade jag feber och ont i halsen. Detta gjorde att jag inte kunde fara till skolan och INTE till stallet. Vilket var extremt jobbigt. Mamma fick fara och mocka och ge Lost lunch och det blev vila för L igår.
 
Idag vaknade jag upp lite piggare, vilket gjorde att jag fortast möjligt smet ut ur huset för att smita till stallet. Jag red ett riktigt bra pass för Bettan. Lost skötte sig exempariskt och han kändes väldigt fräsch. Han var pigg och glad och traskade på raskt. Vi jobbade med bommar på volt och rakt spår. Han har ju lätt att spåra så detta var en super övning för honom, men det gäller att rama in honom ordentligt. Kan inte annat än att vara riktigt nöjd över Lost idag, han skötte sig och gjorde exakt vad han skulle!
 
 
 
Fick även mycket beröm över hans och våra framsteg, vilket är jätteroligt! Bettan fick ju rida Lost två dagar förra veckan och det första hon sa var att jag gjort ett väldigt bra jobb med honom. Och inte bara hon sa det, utan även Jessica, som fick hoppa upp på honom en sväng. Han har blivit helt klart mycket stadigare och finare i formen. Han var ju rätt tunn och omusklad då jag fick honom, men nu skiner han som en prins och är mycket rundare och finare i formen. Såklart har kanske inte sådär jättemycket hänt men en lite skillnad är det ju! Det tar mycket tid för att bygga muskler på en häst och än har den tiden inte gått, men om ett år lär man se skillnad från att det jag fick honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0