en aning taggad

I går så tog jag ett par språng med Lost och han kändes SÅHÄR taggad! Han tyckte det var så fruktansvärt kul och hoppade en meter över galoppbommarna i början av passet. Det gick inte att bara galoppera över dom ;) Till slut så kunde jag i alla fall trava av honom avspänt och han var riktigt avslappnad. Jag fick mycket tips av Rebeccas mamma, Mari, som är riktigt kunnig och har mycket erfarenhet av framförallt unghästar. Genom att bara ha rikligt med is i hagen och lägga ner handen så bockade han mindre efter hindret och han hoppade riktigt fint, även fast han överhoppade rätt rejält.
 
Även idag hjälpte Mari mig, och det uppskattas! Det var en stor skillnad på honom igår och idag. Han bockade inte en enda gång och var mjukare och villigare. Vi arbetade mycket i skritt och trav och skippade att galoppera för det var så pass mycket hästar i ridhuset och då vill man inte utmana ödet, bara för att ;) Men jag var riktigt nöjd med Lost idag, fin och mjuk!
 
Bokade även in Hästfysioterapeuten som ska komma på torsdag. Hon ska känna igenom Lost och ge honom massage. Han har varit lite stel i ena varvet och har inte riktigt velat longeras åt det hållet så jag tyckte det var bäst att hon får titta på honom. Blir bra tror jag :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0