Tävling och träningsplanering

Idag satte jag och Jessi oss ner för att planera träningen framöver. Jag skrev ner mina drömmar och mål för 2014 och framtiden och på så sätt kan vi lättare lägga upp träningen på rätt sätt för att få bästa möjliga resultat av träningen. Mina mål för 2014 är:
 
  • Tävling: Börja tävlingssäsongen med att starta 90-1m och sen fortsätta stadiga runor upp till 1.10, för att förhoppningsvis starta 1.15 innan årets slut. Allt detta beror SJÄLVKLART på hur allt känns. Känns något inte rätt så kommer jag inte puscha på något utan vi kommer ta det i våran takt för att inte få onödiga bakslag.
  • Träning: Arbeta mer med kondition och styrka. Träna mer på byten och markarbete.
  • Ridning: Träna UTAN häst. Jobba med balans och bålstyrka. Seeen så vill jag i slutet av sommaren lyckats övervinna Lost's rädsla för vatten. Förhoppningsvis får jag i honom i plurret och kan bada med honom!
För att få bäst resultat av träningen så har vi bestämt oss för att planera en månad och sen efter månadens slut analyserar vi kan jobba vidare på och planera nästa månad osv. I februari kommer vi att lägga krut på att träna styrka/kondition, självbalans och förtroende. Jobba med bommar/låga hinder, stuts, longering, klättring och intervaller.
 
Nu är jag grymt taggad  på att tävlingssäsongen ska kicka igång! Nu KÖR vi!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0