På tårna

Hade verkligen en häst i händerna idag.. Lost var som en laddad bomb och studsade exalterad upp och ner när vi idag skulle hoppa. Till en början, då vi travhoppade så gick det hyffsat bra, men när skulle börja hoppa så låg han på och tyckte det var skitroligt. Det är såklart roligt att se att han älskar det, men när han ligger i så går det lite fort ibland ;)
 
Ritade banan i paint till er. Gillar ni att jag visar banorna/övningarna? I alla fall så var jag lite lat och orkade inte bygga fram så många hinderstöd så det blev två oxrar och resten är större sockerbitar som jag gjorde hinder av, men tanken är ju att det ska vara räcken där!
 
 
Första hindret (räcke när jag travhoppade och sen plockade vi bort bommen framför och hoppade den som oxer) travhoppar man till och sedan svänger man upp på linjen (räcke-räcke) som det är 16 meter emellan. Jag red den på fem och fyra galoppsprång innan kombinationen på långsidan med ett galoppsprång emellan varje. (räcke-oxer-räcke)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0