Nyduschad

Efter lite om och men så duschade jag Lost idag med vattenslangen. Han är inte van att bli duschad överhuvudtaget och idag var första gången jag duschade hela honom med slang. Har annars tagit det lugnt med bara svamp och hink, och ibland spolat svansen, men aldrig hela honom. Detta beror väl på att jag inte haft tillgång till spolspilta i de tidigare stallen :) Sen verkar han inte vara van från tidigare ägare att bli just; duschad! Men han var super duktig och stod rätt snabbt still.
 
Fin och ren (och väldoftande!) stod han nöjt och mumsade på sitt kvällshö ur hönätet. Han är så fin min lilla fjant. Medan han stod där lugnt så passade jag på att linda bakbenen, för han har nämligen trampat sig i hagen med broddarna... (suck.) Men det såg inte alls för farligt ut, utan jag rengjorde det, spolade och la på en kompress under lindorna, så ser det säkert bättre ut imorgon.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0