föreläsningar

I veckan så har jag bokat upp mig för två stycken föreläsningar, en ikväll och en på lördag. Ikväll ska det handla om Kolik hos häst. Jag har själv aldrig haft en häst som haft kolik även om jag vet lite vad det handlar om så känns det roligt att få lära sig mer! Det kommer tas upp om vad det är och innebär, vad man sja göra och vad vet. gör. OCH hur man ska förebygga kolik!
 
På lördag kommer föreläsningen att vara längre men de kommer att handla om olika områden. Sara Ringmark från SLU kommer att ta upp om effekt av träningsintensitet och utfodringsstrategi hos växande hästar. Karin Engström från Flyinge kommer att prata om träning av unghästen för hållbarhet och prestation. Även Sofia Mikko kommer ta upp om genetik i praktiken.
 
Jag tror nog detta kommer att bli bra och lunch och fika komer det även att bjudas på!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0