Balans

Att ha en bra balans i ridning är A och O, och hur kan vi träna detta då? Sitsträning är ett bra alternativ genom att träna bålpartiet. När vi håller tyglarna i våra händer så faller det lite naturligt att ta lite stöd i tygeln, vilket gör att vi stör hästen genom att rubba på vår och hästens balans.
 
Igår så fick jag träna på sitsträning  med Bettan. Vi började rida på volt när jag fick rida lätt utan tyglar och göra en del övningarn medan jag red lätt eller när Lost galopperade. Otroligt bra träning! Sedan kopplade vi bort longerlinan och jag red lite själv. Bettan filmade en snutt så ni kan få se!
 
 Varning: lång video haha!
 
Ps. ser ni vad fin och avslappnad han är i videon? Just den känslan får mig att vandra på moln! Man blir bara så förbaskat glad av att rida denna underbara häst..såå fin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0