Första hoppträningen och starten gjord

Snart har jag haft OP hos mig i en vecka men trots den ringa tiden så har vi hunnit med en del! I fredags så debuterade vi vår första tävling tillsammans. Hör och häpna! Jag åkte själv och tävlade med den nya hästen och allt flöt på smidigt och enkel. Hade det inte varit för det urusla vädret hade vi hoppat mer än en klass. Jag hade nämligen tänkt hoppa två klasser på fredagen men då det vräkte ner regn så var framförallt framhoppningen väldigt hal och hela banan var som en sjö. Kändes inte rättvist för oss att hoppa en klass till då tyvärr... Men fick ändå en bra känsla på klassen jag väl hoppade. Till första hindret som var en oxer jobbade jag inte igång galoppen ordentligt. Skulle arbetat igång den mer med tempoväxlingar etc. Resten av banan var inga konstigheter, hade riktigt kul iaf! :) Enklare häst att ta med på tävling får man leta efter!
 
Sedan i söndags hoppade vi för Anna-Lena Svensson. Jag har ju hoppat för henne halva våren med Lost så blir nog att fortsätta träna för henne nu i höst. Det gick riktigt bra! Super nöjd var jag verkligen! Ett stop blev det endast och resten hoppade han fint, och vi anslutade med en bana med både kombinationer, enkelhinder och serier. Vi avslutade att höja serien och det kändes enkelt.
 
Idag ska vi för första gången hoppa för Johanna Forsman. Vi kommer ha henne som vecko-tränare nu i höst så jag hoppas vi klickar bra. Blir spännande!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0