Onsdag

Nu är det inte långt kvar tills det är dags för tävlingsdebuten iår för mig och Lost. I övermorgen smäller det! För att hitta den där oerhört bra känslan jag hade förra helgen så kommer jag ha samma upplägg jag hade då. Imorgon blir det longering och förhoppningsvis känns han pigg och glad på fredag i Vännäs. Tävlingen kommer att vara i deras "stora" ridhus, vilket är 21*65, ungefär som vårt lilla ridhus. Det vill säga att ytan inte kommer att vara enorm och vi kommer inte kunna rida så fort. Men för mig kommer denna tävling endast att vara för rutinens skull och ha roligt. Planen är inte att jaga placeringar!
 
Idag joggade jag igenom Lost med hack på ett ganska kort pass men det var som sagt bara för att känna igenom honom. Han kändes piigg och fräsch! Avslutade med att skutta över ett hinder på en meter för att känna på honom lite. Han hoppade glatt (med en del marginal!), vilket resulterar till att man får vara lätt på foten och inte tappa balansen. Med en del övande så har min balans blivit avsevärd mycket bättre och jag kan mycket lättare följa sprången.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0