Hoppelihopp

Idag var det en minst sagt intressant start på ridpasset. Det var nämligen ridskoletävling i hoppning i det större ridhuset på anläggningen där jag står och jag skulle just påbörja rida fram i de lilla för att hoppa lite bana på slutet av passet. Elektroniken strulade, vilket läde till att micken i stora funkade inte utan de lät bara i lilla och vad gör de som testade ljudet då...? Jo höjer för att det inte "funkar" i stora ridhuset. Jag kan berätta för er att då hade dom nästan högsta volym i högtalarna och det smattrade och helt plötsligt skriker de nästan i mickarna. Ja vi kan väl säga såhär...vilken häst skulle inte reagera på det?? Ja så Lost var livrädd fast han gjorde inte något utan hjärtat dunkade hårt och han blev spänd. Efter ett tag fick jag nog och bad dem stänga av det. TUR nog gjorde dom det :)
 
Sedan efter ett tag kunde jag äntligen börja rida fram och invänta Bettan, som dagen till ära skulle rida tsm med mig med Majsan. Vi hoppade kryss, plank, rep-hinder och räcken. Sedan gjorde vi ihop allt till en bana med olika böjda linjer. Lost var superduktig hela passet, men ryttaren ovanpå var nog lite slarvig med vägarna i början vilket visade sig rätt snabbt då det blev svårt att komma rätt till nästa. Men till sist satte även jag det! Hoppade rätt lågt då han gått rätt mycket i helgen + att detta inte handlar om höjden, så det blev väl  ca 95 på slutet :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0