Erik Berggren

I helgen gick jag och Lost våra första träningar för Erik Berggren och om jag säger såhär: jag förstår vrf det alltid är fullt i grupperna. Tyckte han var en riktigt bra tränare och jag gillade övningarna. En tränare med rätt inställning för mig och Lost. Han är lugn och tar stegvis upp tempot och svårighetsgraden, man behöver inte oroa sig över att inte få värma upp!
 
Vi tränade för honom både ett pass i fredags och ett i lördags och Lost var klockren i båda fallen. Han var lydigt, lyhörd och svarade för hjälperna. Han tyckte verkligen att det var skitkul, det märkte jag :) Första gångerna så hoppade han enormt på en oxer med lådor under men han hoppade verkligen i alla lägen och det är huvudsaken! I fredags var det inga höjder alls utan fokus var på att kunna gå från att hoppa låga hinder med en samlad galopp till att hoppa lite högre men bibehålla galoppen. Bara för att hindren blir lite större så kan du rida på samma galopp!  Sen igår så hoppade vi lite mer bana med linjer, kombination och s-båge. Inga höjder här heller, utan på slutet så hoppade vi väl 90-1m kanske. Här har ni en video från början av träningen.
 
Jag kan inte vara mer än nöjd över honom i helgen, han galopperade lugnt och sannsatt, nästan för lugnt, LÄS!! (JAG tog i honom för mycket! Jag måste våga släppa lite på bromsen så kommer detta bli ännu bättre). När jag lägger på lite skänkel lyssnar han direkt framåt och rätar jag lite på mig bromsar han in lite.
 
Jag kommer absolut träna för Erik igen när tillfället ges. :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0