Resultat från tävlingsdagen

Första klassen var hoppningen, som låg på 90 cm. På framhoppningsbanan var han fin, hoppade med en sådan kraft ibland att jag flög som en vante ovanpå honom, men vad ska man göra, haha :) Sen när vi kom in på banan så visade jag honom de hinder jag trodde han skulle titta extra på, och fattade galopp mot första hindret som var en oxer från ingången. Här var galoppen inte riktigt igång (helt mitt fel som inte fått en bra galopp in, så han stötte i frambommen) men de bättrade sig till andra hindret, ett räcke där han hoppade mycket med ryggen (=flygande matte). Tredje hindret hoppade han fint, men på fjärde drog han sig undan och andra gången var jag mer bestämd och han hoppade fint. Nästa hinder som var på linjen vägrade han på två gånger, vilket resulterade att vi blev uteslutna, men jag hoppade klart banan och shit pommes vad fin han var på sista. Vi blev som sagt uteslutna, men för mig gör det inget, för känslan jag hade på en del hinder var rätta! Han hoppade fint och jag vet nu att jag måste träna mer på titthinder då det är där han stannar och blir rädd för.
 
Sen fortsatte vi efter pausen med dressyren. och let me just say: what a horse! Han var skitfin och det enda jag velat förbättra är att han tagit galoppen på en gång. Det var tydligen inte bara vi som tyckte dressyren gått bra, utan domarna log exaterade och jag gick mycket beröm om hur fin han var av ett antal personer. Jag blev så glad och det kommer nog räcka en vecka eller så.. Nä men sen blev det bara bättre när jag fick veta poängen. Vi fick 33,5 poäng av 40 möjliga, vilket bara jag och en annan tjej fått, DELAD FÖRSTA PLATS! Kan det gå bättre på tävlingsdebuten. Fick en rosett, knäckebrödpaket (HAHA?), protokoll och så ett diplom. 
 
Finfina Lost! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0