VINST

Nöjd och glad över dagens ritter med L. LC:2 gick ganska bra, även om jag (MITT FEL) glömde banan lite och glömde en skrittövergång. Han kändes väldigt pigg och låg ganska mycket på men fick ändå kommentaren: "Mjukt ridet på flott häst! Kommer bli kanonfin med mer styrka och rutin." Detta gjorde mig super glad och dommaren kom fram efteråt och gav fina kompemanger om L, roligt! Hon trodde han skulle bli en kanonfin dressyrhäst då han har rätt inställning, men för att han ska bli det behövs så klart mer tävlingar och rutin, då han blir lite spänd på banan. Men att höra lovord känns alltid lika roligt! Blev VINST med 60,18%. Kan inte vara med än nöjd!
 
LB:2 gick väl helt OK, skulle jag säga. Jag har inga stora förväntningar på resultaten de första året jag tävlar L. Han var fin, dock så låg han på i handen (SÄRSKILLT i galoppen!) men fick kommentaren: "Mjukt ridet på lydig häst..". Kanske överdriver jag ibland?! Men för att han ska få högre poäng så behöver han komma igång mer med sina bakben och arbeta mer med ryggen. Men detta ska vi träna på! :) Men är ändå nöjd, 58.00%, och det är ändå våran andra klubbis...FÖRSTA RIKTIGA tävlingen är nästa helg :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0