Avanmäld

Jag avanmälde mig till hoppklassen idag då det hänt en del i fredags och då kändes det inte rätt att kräva att L skulle hoppa idag. Tråkigt såklart, men, vi tar nya tag och hinner kanske med en tävling i hoppning och en i dressyr i alla fall i år. Igår startade jag i dressyren och ja, det fick väl helt okej, inte världens bästa ritt pricis men inte sämsta heller. L var verkligen fruktansvärt pigg och drog lite så det var ganska svårt att få honom att lugna sig en aning, även om jag gav halvhalt efter halvhalt. Han gjorde lite travinslag i skritten och ville inte riktigt lyssna på mina förhållningar, men han var fin ändå! :) Bara ta nya tag även här och fortsätta jobba på det! Nästa gång ska jag försöka värma upp ännu tidigare och trötta ut honom mer så han inte är så pigg på banan, hehe ;) Men ännu en gång så fick jag fina kommentarer på protokollet, det gjorde det hela ännu bättre! "En elegant häst med förutsättningar!" Understruket två ggr under elegant, så roligt!
Bild från knäckebrödscupen! Han var så SJUKT fin på den här tävlingen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0