Och så var vi igång!

Wohoo säger jag bara! Nu är jag och L igång igen. Hela den här veckan som bestått att igångsättning har gått riktigt bra, och snabbt har det också gått. Om man utesluter förra helgens promenader med L förhand, så hade han stått i 11 dagar, för att i måndags kunna skritta igång honom. Så här har veckan sett ut träningsmässigt för Lost!
Måndag: Skritt, ca 30 min
Tisdag: Skritt, ca 40 min
Onsdag: Skritt, ca 40 min
Torsdag: Skritt + trav, ca 1 timme
Fredag: Skritt + trav, ca 45 min
Lördag: Skritt + trav + galopp, ca 1 timme
Söndag: Skritt + trav + galopp, ca 50 min
 
Idag var vi på Surf och red i ridhuset, och det känns som det var år och dagar, sedan vi var där sist. Sista gången var nästan 4 veckor sedan!! Jag värmde upp rätt så länge och arbetade honom verkligen lösgörande med trav på halvlånga tyglar. Arbetade i alla gångarter och stämde av att gas och broms fungerade. Sist avslutade jag med att pröva lite skänkelvikning. Han var superfin och trevlig under hela passet, såklart hur taggad och pigg som helst, men man kan inte klandra honom. Visst han sparkade bakut, hoppade fram och var super lycklig över att galoppera. PRECIS som igår! Då galopperade jag lite på ängen och han bockade och sparkade bakut, rent utav lycka! :)
 
Muggen ser riktigt bra ut och nu känner man inte något av hovbölden längre. Han är pigg och fräsch, och det tar jag som ett bra tecken, och vi är redo att börja jobba igen. Jag trodde inte det skulle gå så fort som det har gjort och SJÄLVKLART ifall han inte varit redo för något så hade jag väntat. Jag skulle aldrig utsätta Lost's hälsa för något! Om allt känns bra imorgon och på tisdag så ska vi förmodligen vara med lite smått på hoppträningen på tisdag. Han kommer bli ÖVERLYCKLIG! Det var snart 4 veckor sedan han hoppade sist, så tänk er då om han bockar bara av att galoppera!?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0