Nathe Flippanbett

Förra veckan så for jag förbi AB nian på hippo och köpte ett flippanbett. Har funderat länge på ett sådant, då jag hört mycket bra om det och även min kompis använder det på hennes häst och tycker det är värt varenda krona. Lost kan bli lite stark, särskilt i hoppningen, och då vill jag prova  något lite lite skarpare. Eller bör jag säga att detta bett inte är skarpare så, utan har lite hävstångseffekt. Jag vill inte använda något skarpt bett på honom för jag tycker att man ska kunna rida på ett vanligt tre- eller tvådelat bett, men detta är inte lika starkt som jaktbettet, utan bara snäppet skarpare. Något att varjera mina andra bett med.
 
Sen så är det handen som avgör hur starkt ett bett blir. Men vi får se om det är värt pengarna! Jag fick slänga ut 2600 nånting för det, så jaa, det är dyrt. Funderar på att pröva det ikväll :) Tänkte även skriva ett inlägg om vilka bett jag använder på L och självklart ett inlägg om vad jag tycker om detta bett när jag provat det lite, skulle det vara intressant?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0