Misstänkt kvarka och flytt

Jaa vars ska jag börja... Tanken var att jag skulle flytta med Lost till Hippologum i början av november, men den idéen kommer nog inte gå i lås. Idag fick jag se en notis på fb att det är misstänkt kvarka på Hippo. En häst är snuvig, hostig och har feber...de var det hästarna hade förra gången Hippo drabbades för ett och ett halvt år sedan. Jag HOPPAS verkligen att de är fel diagnos och att det endast är en vanlig förskyldning för förra gången var anläggningen stängd i 3 månader. Under den tiden hade jag ingen häst utan red på ridskolan där, men sagt och gjort, så kunde jag inte rida på tre månader. Inga hästar fick komma dit eller ifrån!
 
Om max fem dagar kommer resultatet på analysen de gjort. Då får de veta ifall det är kvarka eller inte. Men ifall det är kvarka så kommer jag INTE att ta dit L. Kvarka är för det första allvarligt, det kan hålla i sig länge och det skulle betyda, inga tävlingar på månader. Så NEJ, jag avvaktar och ser om det är det eller ej innan jag tar fler beslut.
 
Nu har jag däremot fått en boxplats hemma hos Bettan! Kul! Det känns såklart väldigt tråkigt att lämna det fina stallet L står i nu och mina fina stallvänner, men jag har anledningar. Inget jag tänker skriva om här men vi kommer i alla fall ha större möjligheter att träna i nya stallet. Jag tänker bara på stakars Baltazar som kommer sakna L mycket och jag kommer sakna att rida med Charlotte och Jennifer. Men så får det bli.
 
Om det nu blir så att jag flyttar till Bettan så kommer jag kunna rida på bana mer när Lost är tillbaka i träning. Hon har en ridbana på gården och fina ridvägar runt husknuten. Även mycket närmare till surf. Sen så kommer jag ha hovslagare, klippare och tränare på gården. Bettan alltså! :) Tur att jag fick platsen i alla fall. Det finns nämligen fyra inneboxar och två uteboxar på gården, så L får en av inneboxarna när vi flyttar dit. Vi kommer att flytta dit den 1:a november. Tills vidare så får Hippo-flytten ligga..
Några bilder från hippo för många år sedan...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0