Kanin hopparn

Hallå ;)
Några dagar sedan jag skrev sist, känner jag.. MEN Lost är helt igång nu och det känns verkligen super skönt! Dock såklart så har han fortfarande en del överskottsenergi, vilket märks väldigt tydligen. Han har de senaste dagarna (torsdag, fredag) jag ridit ut bockat sig igenom turen. RIKTIGT jobbigt faktiskt.. Jag är självklart glad över att se honom överlycklig att komma ut och han har ju stått ett tag så det är ju klart han har energi, men det är inte lätt att sitta kvar på en häst med en mkh på nästan 170 som bockar 4 ggr på raden.. Och inte gör han det en gång heller utan med några meters mellanrum i SKRITT (?). Aja, det går väl över när han lugnar ner sig lite ;)
 
Jag har halverat hans kraft dom här veckorna han stått och det gör jag fortfarande tills han lugnar sig lite. För att han ska få ut lite energi tills jag suttit upp så har jag de två senaste dagarna longerat honom i alla gångarter innan jag suttit upp. Jag får ta det från början helt enkelt, precis som med unghästar som håller på att ridas in (men kan inte klandra honom, han ÄR ju en unghäst). Sen har jag ridit mycket övergångar och arbetat mycket med lydnad. Sen när jag väl suttit upp de här två dagarna, så har han inte bockat nå mycket alls, kanske 4-5 gånger. :)
 
Till det jag egentligen tänkte skriva! I tisdag fick Lost hoppa för första gången på en månad och snacka om överlycklig häst! Han stuttsade runt som en gummiboll och taggade verkligen till. Vi hoppade väldigt låga hinder bara för att känna på han så han kändes fräsch, och det gjorde han. Men han blev allt svettig, ångade som en ångmaskin. Ska försöka få nån att filma nästa gång, skulle det vara kul?
 
Nu; film!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0