Börjat packa

Om fyra dagar är det dags för flytt för Lost och mig. Vi ska flytta till min tränare, Elisabeths stall. Där har L stått tidigare, under försäljningen, så han kan rutinerna där. För min egen del, kommer det säkert vara lite ändringar, men det kommer säkert lösa sig! Stallet har fyra inneboxar och två uteboxar, det vill säga, sex hästar kan stå där när stallet är fullt. För tillfället så kommer det stå fyra hästar där, men vi får väl se om det kommer nån till senare :)
 
Nu kommer det bli mycket närmare till surf, samt att vi har vår egen ridbana med hindermaterial på gården, vilket är skönt. Ännu har det inte blivit så kallt att marken frusit så det går bra att rida på banan på gården. Sen blir det att vänta till snön fallit för att rida där igen, men då blir det lite mer uteritter och vänder till ridhuset.
 
Har börjat packa ner lite täcken, träns och schabrak i ikea-påsar som jag inte kommer använda till och med fredag. Vi får se om allt rymms i transporten och bagageluckan för att bara behöva åka en gång under flytten, men det är tveksamt. Tror nästan att vi måste åka en extra för att få med allt + lite hö som jag har över och ska blanda ut det nya med. Men det här kommer säkert gå bra!
Bettan och Lost. Kolla överhoppet! (och frambenen) ;) Här är en bild från en en meters klass tror jag, och han tar inte i, utan kliver mer över hindret. Han kan säkert hoppa 1.20 utan att ta i också! Fina hästen <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0