Ordentligt pass

Vilken härligt känsla att fått rida ett ordentligen pass med L i ridhuset. Annika var snäll och körde oss dit och asisterade samt gav ett par tips, tack, verkligen! Jag är så glad, för det gick så pass bra som det gjorde. Han var mycket arbetsvillig och tyckte det var så himla kul. Han var till en början lite stel i vänstersidan och sköt gärna ut högerbogen, men i slutet av passet så var han mycket mjukare och rörligare. Men fram för allt var han otroligt avslappnad och lugn. Idag var det nämligen andra gången jag använde ps of sweden tränset och han verkar verkligen trivas med det, för såhär avslappnad som han var idag, har han inte varit på länge (!).
 
 
Arbetade mycket med grundläggande övningar och tryckte på alla knappar. Gas och broms. Han har blivit mycket känsligare för andningen har jag märkt. Nu behöver jag bara andas ut tydligt så gör han halt, lika snabbt från skritt som i trav! Arbetade mycket med övergångar och galoppfattningar, och självklart den där högerbogen ;)
 
 
Började passet med att använda graman (i säkerhetsskull) och tog sedan av den efter några minuter. Han var ju hur trevlig och fin som helst! Nu kan jag sova med ett leende på läpparna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0