Lindelöw-träning dag 1

Är jag inte den mest otursamma personen på denna planet, så säg till! Var ska jag börja?
 
Dagen startade som vilken dag som helst, for till stallet och borsta och pysslade om Lost. Kratsade hovarna och borstade, lastade och så var vi iväg mot träningen för Lennart Lindelöw. Jag tog in honom i kallstallet eftersom jag var lite tidig och skulle precis skruva tillbaka broddarna bak (tar nu av dom när jag transporterar) när jag ser att han trampat av skorna på insidan på båda bak! Skorna sitter alltså kvar, men sömmen ligger över insidan av skon. Hur otur får man ha på en skala!? Kom ni ihåg förra gången vi skulle träna för Lindelöw... Vi kunde inte vara med då, för att han dagarna innan fick en hovböld. Då förstår ni hur less man blir, om vi skulle skippa en gång till.
 
Jag trodde i alla fall att det var kört, eftersom träningen skulle börja om 20 minuter. Men som tur kommer lösningen fram. Hade frågat om det var någon i stallet som kunde spika på en tappsko, tyvärr kunde ingen det, men det kunde Lindelöw, om det inte var så att han hade ryggskott...suck! Men vad kommer vi på då? ;) Jo Mias pappa höll Lost hov och Lennart spikade, teamwork kallas det!
 
Efter mycket drama kunde vi starta träningen. Vi värmde upp över låga hinder på volterna på kortsidan och kortade och längde galoppen på långsidorna, och varvade med öppna i galopp. Sedan fick vi jobba på en linje och en kombination, och avslutade sedan med en bana med alla hindren, även två stycken på diagonalen. Sammanfattningsvis gick träningen ganska bra. Är inte helnöjd, men OK gick det väl. Lost var otroligt taggad och studdsade rätt så mycket, så det blev inget riktigt flyt på det hela. Men mellan allt studs så var han fin, för han KAN när han vill! Jag satt ju kvar, trots alla bockningar vilket jag nästan borde få diplom för!
 
 
Men vad händer då när jag kommit tillbaka till stallet med Lost! Jo, han har tappat en av skorna bak igen... Som tur har man världens bästa stallvärd som är hovis ;) Snäll som Bettan är slår hon fast tappskon ikväll, så att vi även kan träna för Lennart Lindelöw, dag 2!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0