Bra galopp

Igår fick Lost "rasta av sig" lite på hoppträningen för Bettan. Han tyckte det var så fruktansvärt kul att hoppa, men var nog lika pigg efter passet som före ;) Vi hoppade i alla fall banan som Jens Fredricson hade visat på clinicen förra veckan, med både s-bågar kombinationer. Riktigt rolig bana faktiskt! Banan ligger väl svårighetsmässigt på LA-MSV- nivå, men kändes inte så farlig ändå. En sak jag verkligen måste förbättra är mina vägar. Jag kan bli så slarvig med vägarna när han blir lite stark och ligger på, och det blir då bara korsgalopp och allt möjligt. Han kan tyvärr inte byta galopp ännu, utan det blir enkla byten, med avsaktningar till trav tills vidare.
 
Det som var svåraste med banan igår var väl att kunna få tillbaka honom efter hindren och särskilt i kombintionerna. Eftersom jag tränar med ponnier så använder vi d-ponny-mått och då måste L gå väldigt samlat, då han redan har en enorm galopp, men samtidigt är det super för det behöver han VERKLIGEN träna på. :) Men förövrit är jag riktigt nöjd men träningen igår, han fick en riktigt bra galopp och en ärlig bjudning. Hindren var inte gigantiska, men höjden är inte problemet utan han behöver bara mer rutin. Längtar som tusan till helgen, hoppträningar för Lindelöw står på schemat! :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0