Snacka om dålig dag!

Tisdag igen, och det betyder hoppträning för Bettan! Förra tisdagen gick väl inte så bra, då jag ramlade av (TVÅ ggr!!) och jag har aldrig ramlat av Lost tidigare. Men jag tror både han och jag hade en dålig dag! Han var väldigt pigg (ville dra iväg i full galopp) men sen när vi skulle hoppa bana så tvärnitade han men hoppade helt plötsligt över ett vattenhinder. Detta var jag helt oförbered på, vilket gjorde att jag ramlade av och han olyckligtvist råkade trampa snet på min fot där jag låg i gruset och tuggade sten(!). Jag trodde (och kände inget) det inte var nått farligt så jag fortsatte och ännu en gång tvärnitade han framför ett annat hinder (jag tänkte: vad är det med han?). Denna gång var det även nu mitt i hinderet och jag ramlade rätt mjukt på andra sidan hindret.
 
Jag kände ingen direkt smärta förrän efter lektionen då jag varken kunde gå eller röra foten. Jag märkte då att han är rätt så rädd för vatten och att det trodligen var därför (en anledning av många) han inte hoppade, men även att han behöver träna på att samla samt länga galoppen.
 
I söndags när vi var på SURF så fick jag efter mycket strejk honom att gå över en vattenmatta (FRAMSTEG!!). Nu har jag haft en vecka med mycket smärta i foten men kan lyckligtvis gå nu! Dagarna efter trampolyckan så kunde jag inte gå utan fick hoppa runt på ett ben och jag kunde inte rida! Som tur har man sina kontakter och det blev så att mammas kompis som rider fick rida honom en dag och sen dagen efter så kunde jag i alla fall skritta ut med honom och trava några steg. På söndag var det bättre så jag testade att hoppa några hinder med honom och arbeta hans form, vilket gick super, så idag hoppas jag det går bra! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0