Lost Dala

 Lost Dala (f.2007)
e: Lasandos 922    ue: Viking xx
svensk halvblod
valack
167 cm i manken
 
För snart två och en halv vecka sedan kom Lost Dala (aka Lost eller Grålle) hem till oss. Vi hade hunnit titta på 6 andra hästar innan Lost. Denna häst är en otroligt fin med en speciell personlighet. Han är ett svenskt halvblod född 2007, dvs 6 år, så han är fortfarande unghäst. Han har en stor kapacitet i framförallt hoppning, där jag tror att vi kan gå väldigt långt. Hittills är han tävlad upp till 115 och även några starter dressyr. Han kommer nog gå långt i båda grenarna om vi bara tränar, men än så är han inte så mycket tävlad och behöver därför mer rutin innan vi kan gå upp i klasser :) Hans bror (min kompis häst), Athos tävlas nu 140 i hoppning, så han har förutsättningar!
 
Eftersom jag inte ägt honom nå länge så är vi fortfarande i lära-känna-stadiet men han är undebar att rida! Han är pigg i sig själv och framåt. Än har jag bara hoppat några få gånger, men då har han sköt sig utmärkt. Vårt mål för det här året är att först och främst lära känna varandra, så vi kan lite på varandra i vårt och tort, sen träna upp oss för att inom snar framtid kunna debutera tillsammans våran första tävling, vilket jag ser fram emot. Jag tänker inte stressa in oss i något, utan att Lost känner sig redo för det, så vi tar det i hans takt!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0