Rekord

Igår slog jag och Lost vårat höjdhopprekord. Vi har som sagt inte hoppat så stora hinder pga att han är ganska grön fortfarande och jag själv har inte heller hoppat så stora hinder heller. Men igår hade vi höjdhoppnings "tävling" med hoppgruppen och jag och Lost hoppade upp till 130-140. Helt sjukt högt tycker jag! Så nog kan Lost hoppa. Kommer i alla fall inte hoppa några så stora hinder på ett tag, för jag vill verkligen inte puscha honom för hårt, för något han eller jag inte är redo för. Nu blir det mest upp till 1.10-1.20 banor/hinder vi kommer hoppa och ev senare nästa år kan vi höja nått hinder till 1.30. Men som sagt, vi tar det som det kommer. Han är ju trots allt bara 6 år gammal och har hela livet framför sig. Höga hinder kommer vi upp till i framtiden :)
 
Jag tror Lost har en bra chans att vi framtiden hoppa lite högre banor oc tävlingar om vi arbetar på rätt sätt och inte går för fort fram. Vi har ju trots allt bara hunnit med en 90-klubbis än! ;)
 
På slutet när hindret låg på 1.40 andra hoppet så blev han lite tjurig och var lite elak med mig och drog undan innan hindret, vilket resulterade till att jag tapppade balansen lite och for in i sargen...Väldigt synd, för han gjorde det bara för att jävlas, menmen han har sitt humör den grabben! MEN det gick bra, även om jag fick jäkligt ont på rumpan/höften som slog i och att jag knappt kan sitta just nu, haha. På grund av min smärta så fick Bettan avsluta med att hoppa ett par språng för att inte avsluta på det viset.
 
Idag gick det dock hyfsat att skritta ut.
 
 
Ett språng från igår


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0