Lindelöw dag 2

Vilken otrolig skillnad det var på Lost om man jämför med igår! En helt annan häst!
 
Jag hade betsat om från flippan-bettet till ett vanligt tränsbett med remontgrimma, och ja, han gillade det. Lost alltså ;) Något så enkelt kan göra en otrolig skillnad. Visst blev han lite stark ibland men det var inte så att jag inte fick stopp på han. Det som träns- och bettbytet gjorde, var att han inte alls fick samma chans att få ner huvudet och på så sätt inte kunde bocka med ryggen på samma sätt. För övrit så bockade han inte ett enda språng på hela träningen! Jag kunde istället lägga ner min tid på att träna på annat än att sitta kvar, vilket var skönt.
 
Vi arbetade med samma bana som igår, men höjde sedan hindren mot slutet, fortfarande på låg nivå men med mer fart och snabbare grundtempo. Väldigt bra bana, enligt mig! Både linjer, kombinationer, hinder på bolt och bågar ingick. Lost tittade till en början på kombinationen men sen gick det, även om han ibland visade sin egenvilja av att bestämma. ;)
 
Jag tycker den här helgens träningar har gått riktigt bra och jag gillade Lennart upplägg! Gillade banan och hans råd hjälpte verkligen och det blev stor skillad om man jämför dag 1 med 2. Detta skulle jag helt klart kunna göra om, även med det saftiga priset på 400 kr per träning plus resa. Nä, jag är nöjd! :)
 
Jag och Lost och Lennart! (Och yes körde på en lila och en röd boots ;) )
 


Kommentarer
Felicia

Såg trevligt ut! :)
Har precis startat en ny blogg btw, om du vill kolla in! ;)
Kram

Svar: Det kan jag absolut göra! :)
Olivia Lindgren

2013-12-02 @ 21:06:55
URL: http://riderstory.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0