Gårdagens pass

Igår stod det markarbete på schemat för hoppgruppen och det gick helt klart över förväntan! Egentligen hade jag tänk hoppa över träningen igår då träningarna i helgen var rätt så tuffa, men då det var markarbete så var vi med. Vi arbetade med bommar på volterna och upphöjda bommar på medellinjen.
 
Lost var riktigt avslappnad genom hela passet och arbetade väl. Han var koncentrerad på vad han skulle göra istället för att titta sig runt så mycket, som han brukar. Och jag blev så otroligt glad av att höra från Bettan att hon aldrig sett mig rida honom så fint, att han aldrig gått så fint med mig någongång. Det är ett tecken att utvecklingen har gått framåt för oss, att vi utvecklas!
 
När jag sökte efter en häst så ville jag ha en häst som jag kunde utvecklas tillsammans med, något eget. Jag ville själv vidareutbilda hästen och den chansen har jag nu fått. Visst har jag en otroligt stort arbete med L då han är allt annat från en lätt häst. Han har en stark egenvilja och testar mycket, men han är samtidigt en häst med gott hjärta. Och framförallt ÄLSKAR han att arbeta och hoppa, han blir så ivrig att han ibland inte vet vad han ska göra.
 
Min fina prins igår


Kommentarer
Friskey

Åh vad kul att det gick så bra! :D Och vad roligt med så bra feedback :)

2013-12-05 @ 19:26:07
URL: http://friskey.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0