Ridningen igår

Igår red jag Dixon och det gick väl si-så-där. Vi hade vikarie då vår riktiga lärare var borta. Vi hade förberedande hoppning och arbetade med bommar på spår. Plus att länga och korta traven över bommar. Dixon var väldigt seg i början, men när jag väl fått igång honom i traven så var han lite mer framåt. Sen gick det väl prima, men i slutet så drog han hela tiden mellan benen och var ganska jobbig. Han försöker komma undan genom att inte forma sig i kroppen och skär av kanterna även om jag ligger på med innerskänkeln och inner tygeln, sen så drar han huvudet mellan benen för att få tygeln. Då gäller det att inte låta honom göra det, redan i början. Ta ett ordentligt tag i tygeln och håll kvar. Då gäller det att sitta djupt för att få bättre tag och kraft. Men i övrigt så gick det väl ganska dåligt..har gått bättre om man säger så..men nästa vecka blir det att hoppa :)





Kom till min vardagsblogg genom att klicka på bilden på migg!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0