övergångar

Hejhej igen bloggen :D Det var hur länge sen som helst som jag bloggade och anledningen är att det har ju varit kvarka på ridskolan och det har äntligen startat igen efter 2 månaders paus. Vilket jag är superglad över. Och igår så red jag min första lektion sedan i januari ;p JAA, jag vet...HUR LÄNGE SOM HELST! Men nu äntligen är det igångsatt. Så  nu ska jag rida nästa gång lektion v. 16 och sen varje vecka igen :) Så nu ska jag blogga mera.

Igår red vi lite basic-grejer...Övergångar. Det är ju alltid bra att finslipa på och jag red finfina Fjalar, som var pigg som väntat, men han var fin :) Övningen kan man rida i alla gångarter och vi började med att rida trav på långsidorna och skritt på kortsidorna och på volten. När vi sedan gått i gång hästarna kan man rida galopp på långsidorna och trav på kortsidorna och sen när man fixat det kan man rida galopp på långsidorna och skritt på kortsidorna och trav på volten. Fixa hur du vill! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0