Hoppträning

Hej på er kära bloggläsare! I torsdags så red jag ett c-ponny valack, Jackpot som är född 2002. Vi tränade på att hoppa studs, då han är en ponny som oftas vägrar på hindrerna, så får man träna framåtbjudningen på honom för att han ska sluta med det. Jag hade inte ridit honom förut, men jag har sett dom som har ridit honom och då har det inte gått nå bra alls...han vägrade exakt varje gång då, men det gick bättre för mig. I början vägrade han inte alls i högervarvet men sen när vi höjde hindrerna så började han lite smått, men jag tror han tycker vänstervarvet är jobbigare än höger, då han redan i början vägrade. Men jag fick i slutet honom över alla hindrerna i alla fall!

Jackpot

Jag i stallet

Annis och Sudden

Jag och Annis


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0