dagens

Idag blev det att träna på övergångar och att forma, ställa hästen i skritt, trav och galopp. Jag red en d-ponny som heter Onco och det gick riktigt bra idag så jag blev nöjd med min insats, haha. Jag fick väldigt bra kritik av ridläraren att jag hade en fin sits, fin form på hästen, fina galoppfattningar och att hästen var spikrak där den skulle vara det och fick då en fin galopp som blev formad. Så mer än nöjd kan jag inte vara. Tänkte dela med mig av övningen eftersom jag tycker den var både rolig och nyttig.

GÖR SÅ HÄR:
- Du ska rida i en åtta och först värma upp i skitt  på åttan och försök redan nu forma hästen efter innerskänkeln och  mjuka upp hästen. Rid ut så du kommer rakt "mellan" åttan och konerna där du ställer ut hästen rakt och formar sen åt andra hållet.
- Sen när du ridit ett tag i skritt så kan du börja trava på spåret på samma sätt med du skrittar några steg "mellan" åttan och konerna. Sen kommer du fram i trav igen.
- Sen så kan du trava och fatta galopp vid A och galoppera till mallan konerna (B) ovh trava nått steg och fatta ny galopp på engång och galoppera till C och trava igen och sen fatta galopp vid D och ta några travsteg vid B och fatta ny galopp och galoppera till E och sen trava till A osv.

OBS. de trekantiga sakerna är koner!
Hoppas övningen kom till nytta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviaandthehorses

Me, my horse and I.

RSS 2.0